Sunday, 23 June 2013

Pinjam bahu awak,saya nak tumpang lentok...

Assalamualaikum...

Kali ni aku nak luah kt korang..korang..dan korang...
sebab aku tahu korang sentiasa ada untuk baca setiap entry aku..
even korang singgah sekejap,atau xjenguk langsung atau sekadar baca seimbas lalu tajuk aku,aku xkisah..
yang penting aku dapat luahkan ape yang aku rasa..

Aku bukan sorang yang suka memaksa-maksa jauh sekali nk herdik atau marah orang..*marah bukan sifatku-newboys..layan jap..dah sudah..serius tengah layan lagu ni...tapi bukan hal cinta-cintun..

kekadang aku xfaham dengan ssetengah perangai orang ni..ye, aku tahu setiap orang ade kerja masing-masing dan kekadang 2 sampai xsempat nak buat..aku boleh terima kalau lewat dalam seminggu dalam 2 minggu...tapi sekarang dah lewat hampir 2 bulan..aku agak kecewa jugak la..ianya melibatkan pelantikan aku..juga melibatkan periuk nasi aku.. andai ko kat tempat die..ko xpikir ke yang ko dah aniaya orang lain (aku orangnya) sebab offer dah lama dapat..tapi ko belum siapkan surat untuk hantar ke bahagian depan untuk urusan yang lain2..aku ni hanya menunggu dan terus menunggu..walaupun aku kerja dibahagian yang sama atau sama fakulti aku xnak la meng-push2 orang ni..sebabnya bagi aku , aku nak kekal lama dalam ssbuah tempat kerja dan ia melibatkan reputasi aku sendiri..xsedap la kan kalau ko budak baru nk tunjuk perangai dengan orang yg dah kerja bpuluh2 tahun dekat sini...aku masih ada rasa hormat yang tinggi dengan orang..ye aku tahu aku memang seorang yang hormat orang tua.. walaupun baru je td aku dimarah oleh sseorang dalam fon...aku cuma xjelas je ape yang die cakap..dan minta diulang je..boleh dia cakap dengan aku dengan suara yang kasar dan tinggi...aku dalam keadaan berserah, terima jela sebab nak mintak ptolongan dia kan...anggap jela dia tangah piyed kot...entah la..aku langsung xpandai nak balas bila orang cakap kasar-kasar macam ni..kenapa diorang boleh ek cakap mcm 2..kalau dengan aku mungkin aku xkisah..tapi kalau dengan orang lain 2...kalau aku cakap kasar dengan orang confirm tido aku xnyenyak..dan tpikirkan orang 2 bkali2..aku cuba untuk sentiasa pikir positive..dan anggap orang 2 ade urusan yang lagi penting yang perlu diselesaikan...tapi urusan aku pun penting jugakkan....Semoga Allah membuka pintu hati dia untuk menyiapkan tugas2 dia dengan segera...

lega..bila aku dapat luahkan ape yang tbuku dalam hati aku...aku pinjam bahu korang ek..nk lentok jap..pastuh nk wat muka sedih..pui..mcm korang nk layan kan...

xpela yang penting aku mohon korang doakan segala urusan aku dipermudahkan..dan salam nisfu syaaban..




Cik Ayiesha Sani..muke sedih2 mintak simpati....

No comments:

Post a Comment

Pictures of Beautiful Islands