Wednesday, 9 November 2016

Resepi Begedil Ayam

Assalamualaikum...


Resepi Begedil Ayam


Bahan bahan:

35-40 ketul 

1 kg ubi kentang -goreng dan kisar
500 gm ayam kisar -goreng dan kisar
2 sudu teh lada hitam-tumbuk lumat 
6-7 ulas bawang merah -di goreng
5 tangkai daun sup - dihiris halus 
3 tangkai cili merah-dihiris halus
2 biji telur ayam -celup semasa mengoreng
Garam secukup rasa 


nota :ni aku buat masa raya haji..sebab tu banyak...korang nk mkn sendiri je..boleh kurangkan separuh dari tu.


Potong kentang dan goreng hingga masak 





lenyek atau kisar kentang dan isi ayam..kalau ade pengisar tapperware tu lagi mudah




bahan2 tadi dah siap dikisar dan digoreng serta dipotong halus


campur dan gaul sebati dengan penuh kasih sayang ko



dohkan mcm ni..nk kecik nak besar ikut suka tekak..



Goreng dengan bancuhan telur dan goreng siap utk dimakan bersama soto...maafkan aku sebab xde yang aku punya begedil yang dah siap..mkn sampai lupa nak ambil gamba...sob:-)















1 comment:

  1. Jalanjalan cari rsepi begedil. Tq.nak try lah 😊

    http://ninafarhanawm.blogspot.my/?m=1

    ReplyDelete

Pictures of Beautiful Islands