Thursday, 19 April 2012

Bila org mintak tolong....

Assalamualaikum

Baru berape hari lps
mber baik msk sek dulu
mintak tolong...
dia just text cm ni...
segan kot nk call
(ok buang sifat cpt salah sangka)

Mber: Mek (name bila kitorg bmsj..jgn gelak) nk mintak tlg leh?
C.A:  Ape mek?..ckp jela ne tw leh tlg..
Mber: Nk pjam duit ckit..nk byar deposit rumah..
C.A: Boleh,bape nk?
Mber: rm__..terima ksh bnyk2 tw
C.A: no hal la..wlcm

ok skrg bkn nk ckp Cik Ayiesha korang ni baik..
moral of the story
bila org mintak tolong kt kite x slh kalau tolong
selagi kite mampu..
dan ingat pastikan korang kenal siape dia 2
pastikan tahu mane nk cr dia tu nant
kang xpasal2 mlayang cm 2 je..
dan mungkin hari ni diorg susah..
nasib kite kemudian hari
ntah...xtahu lagi mcm mane...
kalau anda rasa...
kenapa la org xnk tolong aku ek bila aku tgh susah?
tepuk dada kuat2 
tanye kenapa k..
@-@
^

6 comments:

  1. betul, masa senang lah kite kne tolong yg ssahkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm ni la nak...dgr kate..hehe...just kidding...betul 2..:-)

      Delete
  2. salam...
    ea betul..
    hari ni hari dia..
    mana tahu esok-esok hari kita pulak kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam,
      hidup mcm roda..
      kejap kite atas kejap kite bwah...:-)

      Delete
  3. awak di tag ...
    http://hajarhawa.blogspot.com/2012/04/assalamualaikum-pagi-20-april-2012.html

    ReplyDelete

Pictures of Beautiful Islands