Thursday, 1 November 2012

Mulakan dengan OAT




Assalamualaikum

Jangan terlepas dengan entry2 sebelum ni:


Tetap gigih dengan usaha2 ko...rupanya ada jugakkan blogger lain yang nak diet macam aku jugak..bagus2..bukan semata-mata ko nak cantik..tapi sihat...ntah bila aku start fikir semua ni (tahu pun ko aisyah nak jaga kesihatan selama ni bedal je kan semua)...tu duluuuu laaa...

Bila diet ni semua akan berubah dengan pemakanan ko..dari pagi ape yang ko makan sampai la ke petang...kene hati-hati setiap pengambilannya..sebab kalau x ko sendiri akan tewas..

Pagi-pagi aku xkan pernah untuk mimpi nasi lemak bagai mulai sekarang..anggap jela ko benci sangat dan fikir xsedap...walaupun hakikatnya lazat dengan sambal tumis yang ummph!..tapi 2 semua mental je..bila hati ko dah kata yang ko xnak dan dah anggap nasi lemak 2 macam-macam..automatic your mind cakap x nak..psyco je lebih...

Dan mulakan dengan Quaker Oat...kalau ko nak tahu khasiat oat ni ko baca kat SINI macam-macam kebaikan..ko hingat aku senang-senag je nk makan oat ni..aku ada cerita dengan oat ni..

kalau x silap aku 2 tahun lepas..aku pernah beli oat..sebab dah lama dengar yang oat ni boleh turun kan tahap kolesterol,,so aku beli la yang pek besar..kemain lagi kan time 2..beli-beli excited lebih nak makan terus, tanpa aku tahu cara bancuh yang betol..aku bancuh jela oat 2 dengan air panas sahaja tanpa susu...!
bila dah ok gaul2 baik punya la larut bagai...makan la...

Suapan pertama- *gulp....biar betol rasa dia ni..gigih untuk telan
Suapan Kedua-* Fikir xnk membazir..telan jugak!
Suapan Ketiga-* xmampu dah...dengan rasmi terkeluar segala isi perut.

Menyesal dan xnak makan dah..xsedap!!!
padahal ko yang xtahu cara bancuhnya..memang la..sudah nya bg semua kat mak aku..bg mak makan...
mak aku pun tahu bancuhnya guna susu..tp xnak try dah..sebab masih bayangkan rasanye waktu 2..

Dan sekarang ni...

Beli semula Oat ni..cuba balik untuk makan sebab dah tahu cara nak bancuhnya..xnak beli pek besar terus..beli yang paling kecik je dulu..
Aku mulakan dengan 3 sudu oat dulu..testing dulu...ok boleh masuk tapi xboleh dengan kuantiti yang banyak..slow2..
masuk hari kedua 5 sudu terus ko...berlagak...dah tak abis sikit je lagi..last2 suapan semuanya telan paksa..
Hari ketiga kene buat perubahan aku buat 5 sudu plus 2 sudu nestum...yeh!..abis dengan jayanya..sebab ade nestum backup rasanya..xla rasa oat semata-mata.

Dah pun habis pek kecik dan dah pun beli pek besar yang sekilo 2..hamek kau..
sekarang oat  dah jadi favorite aku..setiap pagi sebelum pergi kerja aku akan pastikan aku ambil ni..dan kalau xsempat aku akan makan dimalam hari..dan pastikan setiap hari ambil oat..lagi banyak lagi bagus...


















6 comments:

  1. saya selalu campur ngan milo. pernah jugak makan ngan ikan bilis yg dikisar halus. cubalah. sedap!

    ReplyDelete
  2. cer try makan dengan roti wholemeal tu pun sedap....sapu je kaya skit,.pastu tabur oat byk2..sedap x terkata :)

    ReplyDelete
  3. Saya mmg amalkn makan oat setiap hari.sehari xambil oat rasa macam tak lengkap.Cadangan utk setiap hidangan yg menyelerakan adalah seperti berikut...
    1sudu besar nestum
    3 sudu besar oat
    1 sudu horlicks
    2 sudu milo
    1sudu teh gula

    Uolls blh cuba..masukkan air panas..jgn terlalu pekat.sebab akan buat kita cpt muak.biar cair...kita boleh hirup saya sampai jd ketagih dengan oat ni.
    10 bintang untuk oat...

    ReplyDelete

Pictures of Beautiful Islands