Monday, 4 June 2012

Rindukah?? atau hanya terasa ingin tengok..

Assalamualaikum

Tadi online Facebook
dalam bosan-bosan
tetibe teringat nak buka wall fb si"dia"
tapi untuk apa aku buka fb "dia"
xpela mungkin sekadar untuk 
melihat pkembangan terbaru "dia"
sekarang
Alhamdullilah..bila tengok photo2 "dia"
ternyata dia dah konvo mgkin yang study masa 
dengan kolej komuniti segamat dulu..
berjaya juga "dia" menghabiskan study dia dekat sana
sekarang kalau aku tak salah
dia sambung study ambil diploma 
dekat politeknik merlimau
setakat tu sahaja yang aku 
sebelum aku berpisah dengan ' dia'  dulu..

Dan alhamdullilah juga 'dia'  dah bahagia 
dengan kekasih hati 'dia'
mesti korang tertanya-tanyakan 
apa lah perasan aku bila tengok gamba-gambar 'dia'
lagi-lagi bersama orang lain..
a.ka penganti aku dihati 'dia'..

ini jawapan ikhlas aku:
bila tengok tarikh hari ni 4/6
itu bermakna dah 2 bulan 
aku dan 'dia' berpisah secara rasmi
bila aku tengok 'dia' sekarang
sejujurnya aku rasa kosong
kosong maksud aku disini
aku tak rasa sedih 
aku tak rasa marah
aku tak rasa kecewa 
perasaan tu sangat lain berbanding 2 bulan yang lepas
dan aku rasa aku dah boleh terima hakikat sepenuhnya 
'dia' bukan tercipta untuk aku
mungkin 'dia' bukan jodoh aku
tetapi aku masih ingat lagi bila 
org tnya aku kenapa berpisah
aku just cakap kami tiada jodoh..simple
tapi sebalik nya orang tu cakap
selagi salah sorang belum berkahwin
untuk ada jodoh masih ada..
dan.. aku mula terpikir..
andai kami bertemu suatu hari nanti macam mana?
adakah aku mengharapkan dia lagi..
aku mengaku tiada siapa yang tahu jodoh masing-masing
tetapi bagi aku..
biarlah hanya sekali ni sahaja
'dia' hadir dalam hati aku
tidak untuk kali kedua
biarlah masa lalu..terus berlalu
biar la kenangan lama terus bersemadi
biarlah ia terus menjadi lipatan sejarah kami 
biarlah segalanya tersemat kemas didalam
diari papan kekunciku ini...
jawapan untuk soalan kat atas 2 
rindu atau terasa ingin tengok
rasa nya saya x layak untuk rindu awak
sekadar untuk melihat...hehehe
tak baik bohong...yep..memang tak rindu..titik!

Dan untuk 'dia':
jangan risau saya tak akan sesekali mengangu
kebahagian awak..walaupun dia tak tahu kehadiran saya 
yang pernah hadir dalam hidup awak selama 6 tahun
tapi saya tak kisah..dia tak bersalah..walaupun awak tak kan baca ni semua
saya mintak dan harap sangat yang awak akan jadi yang terbaik untuk dia..
pesan saya andai suatu hari nanti kita dipertemukan
anggap la saya sebagai kawan awak..dan teringin rasa untuk berkenalan dengan
kekasih awak..semoga kalian berbahagia,,,tempuhi segala cabaran dengan sabar..
andai juga suatu hari nanti korang kahwin,,dan saya dijemput
insyallah saya hadirkan diri..

salam ingatan tulus ikhlas
 buat
 farid & eyka 


4 comments:

  1. bersabar lahh,
    perit untuk lalui semua ni kan...
    semoga cik Ayiesha bertemu jodoh ya...
    pasti ada hikmah disebalik semua ni...
    semoga cik Ayiesha berbahagia dunia&akhirat...
    Aminn...

    ReplyDelete
  2. AMINN..
    Alhamdullilah..semuanye cik ayiesha dah lalui dengan sebaiknya..dan tak sangka dapat menghadapinya dengan setabah ni..thnks shiela..doakan kebahagian sy..mudah-mudahan "dia" juga akn bahagia...dan anda juga:-)heeee...

    ReplyDelete
  3. Ayiesha..insyallah..nanti ayiesha pun akan bertemu jodoh dengan org lain..barang yg lama tak usah dikenang..kalau boleh,tak payah ler bukak selalu fb si 'dia' tu..mmg ayiesha kata 'kosong,kosong' tapi jauh disudut hati,mesti rasa sakit tmbh2 pulak si 'dia' tu dah ada pengganti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin mulut je kan yang cakap 'kosong' 2..ntah la aquagugurl..susah sy nk cakap..sakit 2 xtahu la tapi sedih 2 adalah..yela cepatnya dia beralih arah..xpela yang penting dia bahagia skrg..sy nak org yg pernah hadir dalam hidup bahagia walaupun sy sendri x bahagia..sebab sayang 2 'pnh' ada..dan sy sgt mengharap penganti saya 2 dapat myangi dan mencintai setulus hati dia..jga dia mcm mne sy pnh jge dia dulu...huhu...sad:-)

      Delete

Pictures of Beautiful Islands