Powered By Blogger

Friday 14 December 2012

Undangan Paksa Rela tetapi IKHLAS

Assalamualaikum..

sebelum aku memulakan story morry aku ni..aku nak korang sentiasa be (+) kat aku okey...

Aku dapat call dari "mak idah" ..who "mak idah"?..aku singkatkan cerita "mak idah" ialah mak  kpada ex-boyfriend aku.
dan disebabkan aku rapat dengan mak dia sejak dr dulu walaupun aku dan anak dia dah lama terputus (aku putus secara baik)..hubungan kami tetap rapat dan masih terjalin..Alhamdullilah sangat sekurang-kurangnya hubungan antara kami xpernah terputus begitu sahaja..mungkin disebabkan pertalian sesama saudara islam 2 agak kuat..mak dia still melayan aku seperti anak nya sendiri..sesekali kami akan menalifon...walaupun xkerap..aku anggap "mak idah" macam mak aku sendiri..
bila aku teringat ataupun rindu..dan teringin nak call pasti xlama kemudian antara aku atau "mak idah" akan call dulu..
"mak idah " sentiasa dapat baca ape yang ada kat benak fikiran aku dan hati aku..mugkin ada   chemistry antara kami..hanya aku yg perasan kot!

Baru-baru ni semalam (13/12/12) mak idah call aku..untuk ajak datang ke kenduri kawin dekat Sri serdang (umah mak lang)..aku pernah kesana dan xjauh pun dr tempat aku ni..

ayat masa  mak idah call..

"asal kat sini..mak teringat aisyah..datang la ya..semua ada ni..abang f**** pun ada"

Aku terima pelawaan 2 dengan seikhlasnya..aku xkisah pun..lagipun dah lama sangat aku x jumpa mak idah..last raya tahun lepas kot..aku pun x pasti...

tetapi satu yang aku fikirkan perkataan "abang f****" tu...sebenarnya aku xtahu nak hadapinya macam mana..

Aku takut?..no.sebab ape aku nak takut..bukan aku salah ape pun dengan dia..
Aku malu?..untuk apa...xde apa dimalukan...
Aku benci?..bukan sebab utama kot...sebab benci dan marah dah lama aku buang dr hati aku..sebab siapa aku untuk menghukum dia.
Au kecewa?...dulu mugkin..tetapi sekarang aku dah redha dan terima setiap ketentuanNya..
dia bukan jodoh aku..

Dah perasaan ko aisyah..jangan nak ngada-ngada leh x?

ni perasaan aku:

)**^&$56 + 934x 7351789 x(2xy X 4xy) = ko suruh cikgu add mate jawap pn dia xkan leh jawp

tapi kalau ko ngan cikgu addmate tuh masuk dalam diri aku sama-sama dengan hati aku bersemadi dengan aku tidur bangun dengan aku..*ayat aku melampau kan...  tahu la jawapan nya kot..

sebenarnya aku xkisah langsung untuk berhadapan dengan ni semua..(kuatkan semangat)..sebab aku tahu aku kuat...aku akui.. tapi aku xtahu reaksi aku dan dia bila kami berjumpa..
setelah sekian 7 tahun bercinta dan putus ditengah jalan..putus hanya melalui fon dan last jumpa raya tahun lepas jugak..tahun lepas..bukan tahun ni..lama tuh..dan mungkin akan  jmpa esok (15/12/12)...dengan status yang berbeza..no relationship antara kami.. dan aku dah lama anggap dia hanya kawan..itu aku..

macam mana dengan dia?
apa reaksi dia?
macam mana aku nak berhadapan dengan dia?

nak sengeh2 kat dia..dah macam aku mengedik..
nak jeling,tarik muka..xmugkin sebab aku xnak jd sombong..biar org jahat dengan aku asal aku xjahat dengan orang...bukan bermakna dia jahat dengan aku..sila faham)

apa dia cakap?..bila aku datang nanti?

 (sedangkan yg jemput mak dia..aku dan dia x berhubung..sebab aku hormat keputusan dia untuk putus..that means dia xnak ada ape2  antara  kmi..aku cuba faham situasi)

sedaya upaya aku fikir macam mana untuk aku bagi keputusan yang terbaik.. sama ada aku pergi atau aku menolak secara baik pelawaan dr mak idah..

14/12 @ 8.03am
Aku dapat call dr "mak idah"..
macam mana jadi ke datang...

aku tersentuh..aku serba salah..aku kesian..aku terharu..aku xsampai hati..aku xnak kecikkan hati sesiapa..

hanya jawapan dari aku..

mak..aisyah sebenarnya hari sabtu ni ada kerja..sebab ade program kesihatan kat tempat kerja..
kalau pergi pun mungkin petang atau malam aisyah datang sana...nanti ape2 hal aisyah call mak balik..

 Mak idah: yela..mak tunggu..ape2 bg tahu ye..

penggunan mak 2 memang dari dulu..bukan dari aku..tetpi mak idah sendiri yang suruh aku bahasakan mak dengan dia..mgkin lebih selasa..tetapi kekadang aku tersasul jugak makcik..
sememangnya ari  2 pulak memang aku ada duty kat tempat kerja aku..dan sebenarnya aku juga memikirkan transport..memandangkan aku hanya menumpang dan mengikut bila sepupu aku free dan if dia okey..baru aku dapat pergi..

aku pergi ke?

ko tunggu jela next entry aku maybe next week..
sebab aku sendiri xde jawapan sekarang ni..

Mak idah..aisyah pun rindu kat mak..in sha Allah..kalau ada rezeki untuk kita jumpa..akan dipermudahkan...

Dan antara aku dan dia..biarlah masa dan keadaan yang menuntukan...aku okey je..
nak tahu reaksi antara kami .

bersambung.......

sedutan episod minggu depan.....


(hape ko ingat drama cerita ko ni..........)






 
...Buat ko yang rindu aku...ahaks!




















No comments:

Post a Comment