Powered By Blogger

Thursday 11 July 2013

Bosan rupanya...

Assalamualaikum...

Salam ramadhan yang ketiga...
Cepat x cepat la kan..dah hari yang ketiga..
tup..tup seminggu je nnt..memang xkan terasa masa berjalan dengan pantas..

Minggu lepas aku dilantik untuk jaga exam student medic year 1..
Mood feling2 macam best wo..dulu ko exam, ade pengawas lalu2 tepi ko kan..
asal pengawas dok belakang ko..ko xleh nk jawap..
konon takut jawapan yang ko tulis 2 nant salah..
kan..kan..kan...
aku tahu...korang sama je dengan aku...

Macam pengawas yang lain jugak..
edarkan kertas soklan n jawapan 2 dah mmg kerjanya...
Masa yang diperuntukkan 2 jam
bermula 3.00 pm sehingga 5.00pm..
disebabkan mula lewat 15mnit lewat,
jadi habis pun lewat...

Setengah jam yang pertama :

 

semua tengah khusyuk kan dengan kertas soklan memasing...memang xdenye nak pandang kiri kanan..ala lagipun ni peringkat universiti...bukan susah pun jaga..lain la kalau jaga budak2 sekolah rendah...kalau aku macam ni..xyempat nye ko nak meniru..lagi2 soklan essay macam ni...



 Aku...dok belakang sudah...kalau aku rajin...pusing la sekejap..pantau2..jalan tangan letak belakang...pandang kiri kanan (macam cikgu yang garang mcm kat sekolah).....haha...memang bukan la aku 2...xde maknenye aku nk wat cm 2..



Sejam kemudian:

student dah boring..aku pun dah penat..yela dok je kan.. start aku men-snap2  gambar...line clear...phone silent mode...haha....


xramai time aku jaga..dalam 55 student je..
 



 Student pun dah ramai keluar...paling cepat keluar..cina la..
aku rasa subject ni lebih kepada pelajar melayu kot sepatutnya lebih menguasai..
subject ape?...jap g aku bagi tau...
Motif tunjuk jari???
ntah aku pun xfaham
 


 Kau pernah?
pekara biasa kot bagi aku...
nk cari ilham kononnye la kan...


 Sebahagian besar dah keluar...



Setengah jam terakhir...
hai la student..
tinggal dia sorang je time ni...
dah mmg tanggungjawab ko kan..
tunggu la sampai sudah....
huwaaa...menantok...







Borang kehadiran..



 Nampak x nama saya disitu...

Cik Nooraisyah Md Abdul Sani

Sepatutnya

Dari sekolah dulu memang selalu  orang eja nama aku salah..

hah...tension...bukan payah naw pun..selalu yang salah tang nama ayah aku 2 la..

kadang tertinggal Md la kadang tertinggal Abdul la..

aku rasa xde la panjang pun..

orang lain ade lagi panjang berjela-jela..

(nak nama anak aku nnt simple je..yang penting panggil penuh dan bermaksud)

okey..melalut lagiiiiiiiiii



 ni hah...

Subject KENEGARAAN MALAYSIA

2 sebab aku cakap 

sepatutnya pelajar melayu lebih meguasai...

bila aku tengok buku jawapan..

perbezaannya 

pelajar cina jawapan pendek je..kalau ko tengok...sakit hati..ni je???

pelajar melayu..berjela-jela satu soklan satu muka surat penuh..siap ext kat page sebelah lagi..wah hebat..banyak gila idea dia..kagum???

Tapi isi penting atau point 2 yang penting sebenarnya..

kuang..kuang..pandai2 la korang menilai...

bagi aku..selagi korang menulis masih ade harapan nk ada markah..

sebab aku pernah lalui 2 semua...

haha..

ok la semua...

selamat berbuka...


















No comments:

Post a Comment