Wednesday, 17 July 2013

Tegar nya seorang lelaki

Assalamualaikum....


Copy & Paste From Noor Dayana  (isteri kp Asyraf Muslim)

Tak usah bicara tentang payung emas
Kerana
Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah

Tak usah bicara tentang zuriat
Kerana
Aku bukan Allah...mudah menyebut kun fa ya kun...

Tak usah bicara tentang setia
Kerana
Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan

Tak usah bicara tentang tanggungjwb
Kerana
Aku tahu kau lebih arif tentang itu

Tak usah bicara tentang kesempurnaan
Kerana
Aku terima kekurangan kau kerana Allah

Tak usah bicara tentang dia
Kerana
Aku diasingkan darimu kerana dia

Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah
Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand..

Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah...
Kerana satu dunia tahu
Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan...




*****p/s: hanya kerana alasan itu untuk kau menduakan kasih seorang isteri..ape kau rasa cukup kukuh dengan alasan itu untuk kau bkahwin lain...keringnya hati kau sebagai lelaki melukakan seorang hati wanita yg lembut seperti kami...

Serius aku cakap...walau bukan aku ditempat dayana..aku turut rasa sakitnya...ape ntah lagi bahu yg memikul..

Dulu bila masa diorang kawin di mekah..ko rasa itu la paling sweet..tapi mana pergi kemanisan itu??....semoga dayana tabah menghadapinya...mungkin ada hikmah disebalik ape yg terjadi...












2 comments:

  1. Betul tuh..Sokong sgt²..kecian kat dia..
    Andai ditakdirkan ada zuriat sekalipon..kalo dh nak menikah tuh menikah jugak..
    Gunakan lah alasan tuh untuk kahwin lain..
    Sok² kalo x zuriat jugak dgn isteri kedua nih cm ne?kahwin lagi?
    Hurmm..

    Wanita juga yang melukakan hati wanita..
    Jgn terkejut andai 1 hari nti dia juga akan rasa mcm yg Dayana rasa skrg nih..

    Jemput ke blog aiza juga
    http://aizahamdan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Kesian...kan

    Ayiesha ambil kat mana nukilan ni???

    ReplyDelete

Pictures of Beautiful Islands