Powered By Blogger

Wednesday 10 July 2013

ko mengeluh...tapi dia?

Assalamualaikum...

Salam Ramadhan ke dua...

Sehari sebelum puasa aku hantar kete kat car wash..
memandangkan mata dah sakit dengan kekotoran nya 
2 kan...
Alhamdullilah..rezeki aku...bila cuci kereta kat situ 
mesti pakcik 2 bagi murah even seringgit...
bermakna okey walau seringgit..lepas bayar tol pergi kerja..* jimat disitu
aku suka cuci kereta kat situ sebab xramai orang..xtau la sebab ape xramai orang..
pada aku pergi yang tempat ramai orang then tunggu berjam-jam..memang aku xkuasa.. 
 dan pael aku ,,aku xkan singgah kalau ade kereta lebih dari 2 sebab nnt dia xfokus kat kereta aku..lagi syok kalu time 2 kerta aku satu je kat situ..mmg semua fokus kat kereta aku jela diorang..sental cukup2..berjam2 xpe aku tunggu..janji diorang bsungguh2 kt kete aku...* aku mmg demand pun..kisah plak aku..
pulak yang ramai cuci kereta..lelaki..lelaki..lelaki...aku tahu mmg jarang kan perempuan yang nk cuci kereta..paling2 kalau ko dah kawen leh suruh laki ko je g tolong cuci..ko dok rumah lagi best...tapi kalau kes aku..xkan nk suruh kereta aku pergi sendiri..mmg xbegerak la kan....
Agak istimewa nya ..carwash ni akan menawarkan 6 kali cuci percuma 1 kali cuci untuk seterusnya..(dia bagi cupon)..dan next cucian aku adalah freee....yeh..jimat sepuluh hengget aku..
baiklah aku g car wash pakcik je even pkerja dia asyik tukar2 orang SETIAP kali aku pergi cuci kereta..
mesti muka2 baru walaupun aku rasa seminggu sekali aku pergi or paling lama 2 minggu sekali..ape masalah aku xnak amek tahu..yang penting service yg berikan kene la bagus...tapi kalau aku..aku nak pakcik 2 yang basuh,cuci dan lap dan polish kete aku..sebab aku suka cara dia teliti dan sungguh2..kalau pekerja2 yang lain main-main je...ko boleh nampak orang yang sungguh dengan tidak...

Dalam aku dok2 menunggu kereta aku siap..aku duduk kat kerusi yang disediakan...xlama datang seorang wanita sambil menolak stroller baby dia..dalam hati aku,buat ape wanita ni buat kat sini..mungkin salah seorang wife orang cuci kereta kat sini kot..xlama dia letakkan anak dia 2 berdekatan dengan kipas dan ianya betul2 dihadapan aku.. dan baby dalam 2 masa 2 tengah tido...

Aku masih tertanya2 dan xde jawapan..ape dia nak buat..lepas tu wanita 2 amek vacuum dan bersihkan salah satu kereta kat situ...oo..wanita ni kerja kat sini rupanya...sambil sekali sekala dia menjenguk anak dia...yang agak sayu hati aku tengok...mungkin sebab bising yela kan bunyi vacuum 2 dah macam mana..pulak dengan keadaan yang xselesa untuk dia sebagai baby untuk tido..panas lagi..baby 2 bukak mata perlahan-lahan..aku time 2 takut je kalau baby 2 menangis yela aku yang paling dekat dengan baby 2...dah kalau baby 2 menangis xkan aku nk biarkan...tapi pandai la pulakkan aku nk pujuk..tapi x,baby 2 baik diam je sehingga la mak dia siapkan kerja 2.. cuma mak dia panggil dari jauh anaknya dan cakap tunggu sekejap ye..duduk baik2.. mungkin yela anak kan mesti dia dah cam suara mak dia..sungguh,baik baby 2..mungkin dia tahu mak dia tengah ada kerja..sob..sob...

Entah la aku nak cerita kan benda ni aku sendiri xtahu ape aku nak tafsirkan..tapi aku nk cerita..sebab aku rasa ksusahan wanita itu..bila aku rasa susah, tapi sebenarnya ada yang lagi susah sebenarnya..terpaksa bawa anak ke tempat kerja..mungkin anak xde orang jaga..atau xmampu nk hantar kat pengasuh..mugkin 2 la kan pergorbanan seorang ibu...tapi pada masa yang sama aku tetap kesian kan baby 2..tempat dia bukan disitu..

Adik,
Jadilah anak baik kepada kedua ibubapamu
Mereka bersusah demi untuk membesarkan kamu
Mereka tolak segala pandangan masyarakat demi memberi kamu makan
segala demi mu anak.


dalam sroller ni adik itu...

seorang anak yang baik..diam, sehingga maknya selesai sudahkan kerja..kalau baby lain dah melalak kot





hanya menjenguk anak dari jauh..

 Time ni wanita ni tengah lap2 kereta aku



Bagi aku yang sentiasa memastikan kekemasan dan agak cerewet...mmg aku kureng bpuas hati sikit dengan cucian kali ni...masih ade air kat kereta aku...yang x dilap dengan bersih..xpela, aku beralah untuk kali ini...

P/s: jangan ko xtahu...balik dari carwash 2 aku still bersihkan lagi kereta aku...


















No comments:

Post a Comment