Saturday, 18 August 2012

Dekorasi raya..

Assalamualaikum

Kalau dah nak raya..
apa yang perlu dititik beratkan
kalau aku dok lain
rumah la...dan yang aku akan pastikan semuanya teratur...
bila orang dtang rumah..
mesti orang akan tengok rumah ko..
jeling-jeling tengok ats bawah..kiri kanan..
macam aku pi orang jugak...
ngeh..ngeh..
teliti setiap satu..sambil makan kuih raya tart nenas..
mana tahu leh wat inspirasi kot nanti!..heheh




Paling penting lantai..
bior bersih..sedap sikit tapak kaki nak ngijoknya..
pantang aku lantai kotor..
kilat x lantai umah aku..
saja nak tunjuk kat ko lantai umah aku kilat..
(padahal effect je kot..edit!)
tp memang bersih pun hakikatnya...heheh




Ruang tamu
tahun ni x tukar sofa pakai je yang 2 untuk tahun yang ke 3 or 4..
xingat..bajet bukan ke arah 2..lasak je yang ni..sampai buruk..
penting jugak ruang ni..biar simple janji teratur..balang kuih raya  xsempat nak isi lagi..
pagi raya baru sibuk nak isi..ngeh..






Sudut cermin..
aku x tahu nak letak apa..
so dari biar kosong..aku just letak cermin panjang ni..
dan bunga ni..
bila orang datang tengok cermin ni..
singgah dulu..tengok diri memasing..sengeh sendiri sebb tengah melaram
dengan baju raya memasing..
pusing sana pusing sini tengok apa xkene..
betol2 tudung..tiup-tiup...hahaha..
sapa la  wat cm 2..
heheh 
bila orang dtg cermin ni sangat femes..
orang akan dtg dekat dia..
sama mcm  aku kalau jumpa cermin...
macam korang jugak kan..?
ngaku!.
ahaha





Meja makan
sebab raya..meja ni letak kat depan..
rumah aku luas..
jadi meja ni x mengangu ruang..
so letak mana -mana pun xpe..
lagipun senang 
orang dtg raya terus duduk sini makan...hidang je..
still kosong..
tunggu la raya nanti full dek makanan..



Ps: Xsaba nak ada rumah sendiri..boleh aku deko rumah aku ikut cita rasa aku sendiri..
huh..ntah bila..


1 comment:

  1. wowwww nice house :)

    *kite nak ajak awk joint segment kita...

    http://n-mcd.blogspot.com/2012/08/segment-heartbook-2.html

    ReplyDelete

Pictures of Beautiful Islands