Friday, 10 August 2012

Kan kita Cinta platonik je..?

Assalamualaikum..

Cinta platonik?

Tahu x ni cinta apa? ni bukan cintan cantun, jiwang-jiwang karat, miss you, love you,hug-hug, muahh-muahhh bagai..meh aku bagi tahu apa tu cinta platonik..walaupun kalau ada yang dah tahu..
nak cerita jugak..melalui pakcik google..

Cinta platonik adalah sebuah istilah yang dipakai untuk menyebut sebuah perkataan kasih sayang,tetapi unsur-unsur rasa tarikan secara SEKSUAL tiada.

Faham tak kenyataan kat atas tu..meh aku ulas sikit..macam ni..ianya melibatkan lelaki dan perempuan..mereka ni rapat dan saling menyayangi satu sama lain..tetapi ditegaskan xde perasaan secara seksual..kiranya kawan lelaki/perempuan yang paling rapat..
segala masalah or cerita boleh dikongsi bersama..
dan kadangkala hubungan itu boleh disalah anggap oleh sesetengah pihak..
yela bila tengok seorang lelaki dan perempuan terlampau rapat..
boleh menjadi waksangka orang..
pandai-pandai kita untuk menjaga hubungan ni.

dah fahamkan..

meh nak cite sikit..

Aku xcerita kalau x melibatkan aku..aku pun terlibat dengan cinta platonik ni..
kami mula berkawan dari kolej lagi..aku pun xtahu macam mana kami boleh rapat..
mungkin disebabkan kami ni masing-masing jenis open dan faham masing-masing dan boleh layan kepala masing-masing..mungkin disebab 2 kot kami boleh "kamcing"..benda ni memang xkan melibatkan hati dan perasaan!
ko xkan terasa hati apa-apa
ko xkan jeles xmenentu
ko xkan feeling bukan-bukan

serius..cinta platonik ni best..xmcm couple..gaduh3x!menci (gedik gila)

malas nak cerita panjang-panjang..nanti korang bosan...hehe..kan tol..siap angguk kepala lagi..hamboi!

Next story..

Baru-baru ni..xbaru sangat la (semalam je kot)..si cinta platonik aku ni..text aku..
kau tau dia cakap apa?

A: jom couple!..please

*gulp*

err...woi ape ko mengarut ni 10 malam ramadhn terakhir ni (aku reply)
niat hati nak bergurau macam biasa..

A: sebenarnya dah lama menaruh hati

*tersentap*

bla..bla...bla...(aku reply balik..membebel kt dia)


Sebenarnya ni yang aku xnak..bila cinta platonik bertukar kepada cinta kinotalp (aku terbalikkn je word 2)..xtahu nak cakap apa..bukan senang bila ni yang terjadi..banyak benda yang nk kene pikir untuk masa depan..aku xnak hubungan kami yang sekadar "kawan rapat" ni musnah begitu saja disebabkan terjadi benda ni..
kalau aku terima lain la cerita..
macam mana kalau aku xterima
ceritanya pun akan jadi lain kan..?
yelakan kawan yang ko huha-huha tetiba nak jadi kekasih hati ko..xdapat la pulak aku nak bayangkan...

buat korang yang mempunyai cinta platonik ni..mesti dapat faham kan situasi aku sekarang..
dan sampai sekarang aku x bagi apa-apa jawapan kat dia...
sebab aku sendiri xdok jawapan untuk semua 2..tititk!

*lebih kurang macam cerita..H.A.C.K.S.
(HANYA AKU CINTA KAU SORANG)


















2 comments:

Pictures of Beautiful Islands