Friday, 20 July 2012

Darah Istihadah-bukan alasan untuk tinggalkan puasa

Assalamualaikum

Kekadang perempuan ni sukar untuk membezakan
ape itu darah haid dan apa itu darah istihadah
setelah aku kaji benda ini..baru lah aku faham..
bila aku kaji itu bermakna juga terjadi pada aku..

Istihadah (الاستحاضة) ialah darah yang keluar secara berterusan bagi seorang wanita.
 Ia keluar tanpa terputus-putus atau mungkin terputus sekejap seperti sehari-dua dalam sebulan.

ianya keluar tanpa henti walaupun bukan waktu 'period'..tetapi ianya sah untuk menunaikan solat dan juga berpuasa

so lepas ni xkan ada lagi alasan nape xpuasa.."cuti" je memanjang
baca kat SINI untuk lebih lanjut dan faham

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA DARI CIK AYIESHA SEKELUARGA

4 comments:

  1. selamat berpuasa.. dulu zaman2 sekolah menengah duk asrama penah kene sekali macam ni.tp mmg xtahu so mmg xsolat.lepas da tnya ustazah baru tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 la bila kire bertanya or bce bru kita tahu..kalau senyap ntah smapai bila2 xkan tahu..sdahnya yg wajib ditiggalkan..

      Delete
  2. thanks for the info....cik siti memang cari benda ni pun...hehe

    ReplyDelete

Pictures of Beautiful Islands